wtorek, 9 sierpnia 2011

Co ubrać do pracy?

Kompletowanie garderoby do pracy biurowej nie zawsze oznacza brak sposobu na przekazanie swojego wnętrza za pomocą ubiór. W tej publikacji zyskasz wiedzę, co wybrać, aby wyglądać gustownie i poprawnie a co może zaszkodzić Twojej pracy.
Kompletowanie garderoby do pracy biurowej nie zawsze oznacza brak sposobu na przekazanie swojego wnętrza za pomocą ubiór. W tej publikacji zyskasz wiedzę, co wybrać, aby wyglądać gustownie i poprawnie a co może zaszkodzić Twojej pracy.

Bądź klasycznie ubrana

Twoim głównym założeniem przy wyborze garderoby do pracy jest wyrażenie siebie, jako osoby kompetentnej i profesjonalnej, niezależnie na jak wysokim stanowisku pracujesz.

Styl, barwa, długość, krój twoich garderobianych decyzji będzie mówił za Ciebie jak organizujesz się i jaką osobą jesteś w pracy. Jeżeli zależy Ci na Twojej karierze i koncertujesz się na niej to na pewno odbija się to w Twoich stroju. Zasadniczo wybieraj ubrania sprawiające wyobrażenie profesjonalnych od tych, które są aktualnie na fali albo atrakcyjne.

Oczywiście najbardziej ryzykowną częścią garderoby jest biżuteria, ponieważ bardzo trudno jest dopasować odpowiednią biżuterię do pracy biurowej.


Istotne wytyczne profesjonalnego wyglądu:
* Kolory - są jednym z kluczowych czynników przy wyborze odzieży do pracy. Kluczowymi kolorami biurowymi są czerwony(agresywność), granatowy(zaufanie), szary(konserwatywność oraz konsekwentność), czarny(gustowność). Większość z tych kolorów dobrze wygląda na takich ubraniach jak spódniczki, żakiety, spodnie oraz buty. Oczywiście pewne odmiany tych kolorów są możliwe jak np. jaśniejszy niebieski, jednak zbyt duże wariancja od powyższych standardów jest bardzo niebezpieczne, chociaż oczywiście niektóre bardzo kreatywne osoby mogą spróbować użyć bardziej jaskrawego koloru np. fioletowego.

* Biżuteria - praktycznie każda cześć ozdób, która może wydawać głośnie dźwięki jest nieakceptowalne, wszystkie bransoletki, kolczyki, naszyjniki są niebezpieczne. Jedynym odstępstwem od radykalnego zakazu biżuterii są pojedyncze pierścionki lub skromne kolczyki.

* Torebka - duże torebki wyglądają nieporadnie i w takim świetle Cię stawiają, staraj się wybrać torebkę jak najmniejszą, dobrze zaprojektowaną i oczywiście funkcjonalną.

* Detale - są istotnymi składnikami całości czyniącymi Cię wyglądającą na zadbaną i profesjonalną. Najbardziej znamiennymi detalami są: manicure, buty bez zbędnych udziwnień oraz spięte włosy.

* Rozmiar - wszystkie ubrania powinny być doskonale spasowane, nic nie powinno za bardzo odstawać lub pozostawiać zbyt wielką swobodę. Wyśmienitym reprezentantem są spodnie, które powinny być dosyć przylegające jednak nie powinny uwypuklać za bardzo zarysów figury. Żakiety winny stwarzać sposobność dopięcia.

* Logo - na odzieży nie powinno być zbyt duże lub w dużej liczbie. Wzorowe ubrania urzędowe powinny mieć logo producenta lub projektanta jednak nie powinno ono być w widocznym miejscu. Niewielkich rozmiarów logo na torebce jest jak najbardziej w porządku jednak torebki wymalowane całe w logo projektanta są po prostu nieprofesjonalne. wybierać przedmioty jak najbardziej wolne od logo producenta oraz dobrze wykonane, aby wyglądać fachowo.

Ubieraj się jak twoja zwierzchniczka

Jeżeli nie wiesz jak do końca powinnaś być ubrana, aby nadawać się do swojej firmy? Nie musisz się tym trapić, ponieważ większość firm nie ma określonych zasad jeżeli chodzi o styl swoich podwładnych.

Najlepszą poradą przy doborze garderoby jest to, aby wzorować się na kobietach w swojej firmie, które stoją wyżej w hierarchii. Musisz się dokładnie przyglądać jak wyglądają kobiety w Twojej firmie natomiast, jeżeli brak tam takich, to jesteś zmuszona wykorzystać trochę wyobraźni i zobrazować sobie jak powinna wyglądać taka kobieta. Czy normalnie jest ubrana w spódnice czy może zwykle wybiera spodnie? Jaką torebkę wybiera, na co dzień? Jakimi butami podkreśla swoją pozycję?

Jeżeli w Twojej firmie nie ma kobiet na pozycjach dyrektorskich, to możesz zawsze analizować mężczyzn i podpatrzeć jak się ubierają. Jeżeli nie zawsze wszyscy posiadają krawat lub nie zawsze są ubrani w pełny garnitur, to Ty także możesz czasem pozwolić sobie na małe odstępstwa. W przeciwnym wypadku powinnaś zazwyczaj wybierać jak najbardziej formalne stroje.

Niektóre firmy wskazują swoim pracownikom wybierać strój zawsze bardziej elegancki od ich klientów. Zazwyczaj jeżeli twoja organizacja znajduję się w sektorze IT to na pewno twoja garderoba nie musi być tak bardzo formalna jak w przypadku firmy prawniczej lub sektora bankowego. Jedną z opcji jest posiadanie w swoim biurze zestawu awaryjnego, na okoliczność spotkania z klientem.

Ubiór niestosowny

Niektóre z ubrań są nie tylko zwykłym faux pas, lecz tak zwanymi zabójcami kariery, czyli ubraniami czyniącymi długotrwałe straty w Twoim firmowym obrazie.

Staraj się unikać bycia:
* Zbyt pociągająca: prześwitujące bluzki, krótkie spódniczki, zbyt ekstrawaganckie buty.
* Zbyt zwyczajna: jeansy, t-shirty, czapki, buty sportowe.
* Zbyt wyluzowaną: swobodne ubrania, duże torby, za dużo warstw.


Biznesowy kodeks ubioru

* Spotkania formalne - najlepiej wybierać żakiety, spódnice oraz spodnie. Zawsze trzeba pamiętać, aby nasz wizerunek wyglądał profesjonalnie oraz o tym żeby poszczególne ubrania nie były zbyt odbiegające od normy. Buty powinny być eleganckie jednak zamknięte, fryzura powinna być jak najbardziej prosta, biżuteria jest zbędna, makijaż jest zbędny lub minimalny.
* Codzienny firmowy - zazwyczaj oznacz to niewielką swobodę w doborze akcesoriów oraz malowaniu. Zestaw naszych ubrań powinien być całościowy i nie dekoncentrujący. Tylko w małej ilości firm firmach jest pozwolenie na pracę w jeansach i t-shirtach.
* Piątkowa codzienność - wszystko zależy od firmy, w części oznacza to porę większej swobody w wyborze odzieży w reszcie jest to normalny dzień. W instytucjach umożliwiających na piątkową swobodę jak najbardziej na miejscu jest firmowe polo i eleganckie jeansy. Dobrym przykładem doboru stylu do piątkowej atmosfery może być strój w stylu marynarskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz