Breloczek do kluczy przywędrował do nas z Zachodu. Jest często używaną ozdobą doczepianą spinaczem lub łańcuszkiem do kluczy. Najczęściej wykonany jest z metalu, tworzywa sztucznego lub skóry.
Funkcja estetyczna tego drobiazgu wykorzystywana jest m.in. przez firmy, które często używają breloczków jako gadżetów reklamowych. W takim przypadku breloczek ozdobiony jest nazwą firmy, jej logo lub nawiązuje kształtem i kolorem do łatwo rozpoznawalnego produktu albo maskotki.Breloczek ma też znaczenie praktyczne, ponieważ zwiększa ciężar i objętość kluczy. W ten sposób utrudnia ich zgubienie. Dla najbardziej roztargnionych rynek przewiduje breloczki wzbogacone o urządzenia elektroniczne, ułatwiające odnajdywanie kluczy-reagujące sygnałem dźwiękowym na gwizd lub klaskanie.Breloczki mogą też pełnić dodatkowe funkcje, zwłaszcza jeśli stanowią gadżety reklamowe (gadżety reklamowe Poznań). Mogą mieć postać np. otwieracza do butelek, schowka na żetony do wózków w supermarkecie, miniaturowego kalkulatora, scyzoryka albo latarki diodowej.Konkurencję dla breloczków stanowią ostatnio tzw. smycze, które - z racji możliwości zawieszenia na szyi - są bardziej eksponowane, a przez to atrakcyjniejsze jako gadżet reklamowy.Osobną kategorię breloczków do kluczy są przywieszki, których zadaniem jest informowanie o przeznaczeniu klucza. Ma to szczególne znaczenie tam, gdzie używanych jest wiele kluczy, wyglądających podobnie, a zatem wszędzie tam, gdzie znajduje się wiele zamykanych na klucz drzwi do różnych pomieszczeń. Przywieszki te mają zazwyczaj wytłoczony lub wygrawerowany numer pokoju, do którego dany klucz pasuje. W najprostszej spotykanej formie są to metalowe lub plastikowe plakietki, na których można napisać flamastrem odpowiednie oznaczenie lub do których można umocować papierową nalepkę z takim oznaczeniem. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz